ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Norra Vi, födelseboken 1807, Gid 343.15.39800  (läst 377 gånger)

2003-08-08, 07:33
läst 377 gånger

Gunilla Svensson (Nillan)

Står det att de är från Hulta torpet? Hittar inte något Hultatorp när jag letar i Husförhörslängden. Jag hittar inte familjen alls i husförhörslängden. Jag har inte lusläst hela från 1807, men rätt mycket.

2003-08-08, 18:47
Svar #1

Utloggad Bo Persson

  • Bo Peter Persson
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6985
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 23:55
    • Visa profil
Jodå, du har läst rätt. Jag kan heller inte finna dem i hfl. Dopvittnena kommer från Sjöviken och två torp på Sjövikens ägor, Bränna och Korslycke. Drängen Carl Hansson i Korslycke, som är en av faddrarna, är son till hustru Greta Larsdotter, som enl. hfl är född 1761 19/5 i Asby - möjligen ett spår. Du vet inte varifrån Anders Månsson och Sara Larsdotter kommer och vart de flyttar? De tycks inte få några andra barn i Norra Vi än dottern Anna Catharina.

2003-08-08, 23:46
Svar #2

Gunilla Svensson (Nillan)

Den enda uppgift jag har om just Anders Månsson och Sara Larsdotter är just namnen. Anna Catharina gifte sig med Anders Karlsson född 30 juni 1811 i Malexander. De bosatte sig i Malexander och fick åtminstone en son vid namn Noak Melker Andersson (22 nov 1847). Vet inte när de gifte sig och när de flyttade till Malexander.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna