ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bergwall, Helena f. 1902  (läst 938 gånger)

2006-03-24, 18:47
läst 938 gånger

Utloggad Marie Pettersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hejsan! Söker lite info om min mormor Helenas föräldrar. Vart de kom ifrån, hette och var de bodde. Det jag vet är att modern(berit) dog och fadern(f.1890?) gifte om sig med en kvinna vid namn Ida.  
Vid vuxen ålder gifte sig mormor med Oskar Pettersson och bodde i Östnår, Hackås.  
All info är välkommet!
MvH Marie Pettersson

2006-03-24, 19:52
Svar #1

Mildred Andersson

Hej Marie! Redan den 3/10 2000 fick du ett bra svar på din fråga, har du sett det? Här kommer lite mer: Erik Bergvalls farfar var Anders Fernlund (Johansson) f.1804,Färila, d.i kolik, 1870-09-15,Gillhov. Han är begravd i Gillhov. Anders var smed, kallades för Storsmen. han smidde bl.a. allt smide till Gillhovs kyrka.Han var gift med Elsa Jonsdotter f.1803, d.1878. Paret fick fem barn:
Johan Andersson f.1830-01-16,
Jonas Andersson Sme Jonas f.1833,
Kristina Sme-Kersti Andersdotter f.1835,
Per Andersson f.1839 d.1929,
Olof Andersson f.1842 d.1844-03-04.
Erik Bergvall och hustrun Ida (f.1901) bodde vid Råssjöån, Kraftstationen i Gillhov. De fick tre barn tillsammans. Din mormor Helena var gift med Idas bror Oscar. Mer information finns om du vill.
Hälsningar Mildred

2006-03-25, 10:39
Svar #2

Mildred Andersson

Hej Marie...igen! Svaret du hade fått 3/10 2000 återfinns under Rätans socken. Under Hackås socken den 16/2 2004 söker Jane Eriksson dig. Klicka på hennes namn så får du hennes e-post adress. Ta kontakt med henne, jag tror ni har något gemensamt!  
Mvh. Mildred

2006-03-25, 11:46
Svar #3

Utloggad Marie Pettersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hejsan Mildred! Vilken chock du gav mig (hihihi) Jag har inte haft en tanke på denna socken. Så mycket jag fick veta. Tusen Tack.
Ett problem har jag, jag kan inte komma åt Janes E-post. Jag vill så gärna prata med henne. Men får försöka på något annat sätt.  
Många tacksamma hälsningar Marie.

2006-03-25, 12:01
Svar #4

Utloggad Marie Pettersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 21
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Mildred ! Jag vill hemskt gärna ha mer info om du har. Detta är ju hur spännande som helst.
KRAM Marie

2006-08-26, 15:58
Svar #5

Jane Eriksson

Hej! Marie jag ser att du sökt mig. Här får du min E- mail till jobbet. Min dator hemma har krånglat. jane.eriksson@arverbil.se
 
Med vänliga hälsningar  
 
 
Jane Eriksson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna