ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Märta Hellberg F. 25/1 1876 i Undersåker  (läst 579 gånger)

2001-03-24, 11:16
läst 579 gånger

Utloggad Harriet Hellberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 139
  • Senast inloggad: 2024-04-21, 02:25
    • Visa profil
Jag har en efterlysning på ett av Erik Hellbergs (f. i Åre och Fröå, se tidigare inlägg under rubriken Olof Andersson Hellberg, avskedad dragon)barnbarn: Anna Märta Hellberg född 25/1 1876 i socknen Undersåker. Hon var dotter till Cherstin Ersdotter Hellberg. Denna Anna Märta Hellberg har bl,a bott i Bräcke by (Bräcke) dit hon flyttade med sin mor och sist i Östersund 1897. Därefter flyttade hon till Hedvig Eleonora församling den 2/1 1901 men jag vet inte till vilken stad eller del av landet, eftersom det inte stod angivet i flyttningslängden.  
Finns det någon som har forskat i samma och kan ge mig upplysningar? Tack på förhand.
MVH, Harriet.

2001-03-24, 19:23
Svar #1

Utloggad Lena Thelin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5118
  • Senast inloggad: 2020-09-16, 22:02
    • Visa profil
    • www.arleco.nu/minslakt/sv
Hej Harriet
 
Gör man ett sockensök finns det bara ett Hedvig Eleonora och det är i Stockholm. Kollade i Söder- och Klaraskivan men hittade henne inte där.
mvh
Lena

2001-03-24, 20:13
Svar #2

Utloggad Harriet Hellberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 139
  • Senast inloggad: 2024-04-21, 02:25
    • Visa profil
Tack för svar, Lena, det kan ju vara så att hon har flyttat tillbaka hit. Jag får kolla upp det ifall jag kommer iväg till Svar i Ramsele.
mvh. Harriet

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna