ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Borg (och Löt), AI:?, husförhör, 1860-1871, p. 191, (GID 276.38.23800)  (läst 500 gånger)

2009-09-15, 13:24
läst 500 gånger

Utloggad Lars Roxne

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 137
  • Senast inloggad: 2024-01-01, 11:23
    • Visa profil
    • www.larsroxne.se/
Hej!
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med vad det står under Anmärkningar för Sara Lena Jonsdotter, speciellt sista stycket.
Står det något om faderskap? (Kan man i så fall tolka det som ett faderskapserkännande, av Söderberg, eller kanske bara som en adoption?)
Sara Lena har två oäkta barn, men vad jag förstår gäller anmärkningen Hulda Amalia som är född i Norrköping (och är min ffm)
Mvh
Lars Roxne
 



2009-09-16, 09:53
Svar #1

Utloggad Kjell Gärme

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 174
  • Senast inloggad: 2013-04-27, 21:35
    • Visa profil
Hej Lars!
Jag tolkar det som.
hennes oäkta dotter född o döpt
Norrköping enligt betyg från
Com Ekeborgh
enahanda med detta barn Dopsedeln
upptager födelsen d. 19 Juni, och barnet
döpt d. 7 aug.
/Kjell på Rickardsgården
 
(Meddelandet ändrat av rickardsgarden 2009-09-16 09:56)

2009-09-16, 13:26
Svar #2

Utloggad Lars Roxne

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 137
  • Senast inloggad: 2024-01-01, 11:23
    • Visa profil
    • www.larsroxne.se/
Hej Kjell!
Du har säkert rätt. Vad jag först nu inser är att första delen avser den den äldre dottern, och det som börjar med enahanda avser den yngre.
(Jag hade en liten förhoppning om att allt handlade om första dottern och att ordet som står efter upptagen var faderskap eller något likanande).
 
Tack för hjälpen!
/Lasse

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna