ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Norberg C:4  (läst 524 gånger)

2008-04-09, 16:58
läst 524 gånger

Utloggad Else-Marie Dyrsmeds

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 821
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 15:06
    • Visa profil
Jag har svårt att tyda dessa födelsenotiser och vore tacksam, om någon har möjlighet att hjälpa mig
 
C:4   1742
sid 99   ANNA MARIA  Snickaren Jacob Grönbergs barn i Norbergs by med hu Anna  (efternamnet utelämnat) föddes den 16 och christnades den 19 December.
Wittnen:    Bergmästaren  ?     ?             Eric Esberg och dess  
hustru Hedvig  ?  i  ?
Pastoren   ?  Anders   ?  på  ?      
dess hu Maria Ramström
 Andreas Westgren och dess hu Elisabeth ?
 
 
1744
sid 101   ERIC   Snickaren Jacob Grönbergs barn i Norbergs by med hu Anna Grussell föddes den 20 och döptes den 25 Marti  
Wittnen:   Herr Bokhållare Anders Lundkvist med dess hustru Mad Brititta Malmberg
?  ?  Svedberg och
Hushållerskan hos Hr B....mästaren  
Birgitta Grussell  ?   ?
 
 
1747
sid 130   JACOB   Snickaren Jacob Grönbergs barn med Hu Anna Grussell föddes den 25 och döptes den 26 augusti
Wittnen: Studios Friedric Strandberg     Hustru Sara
Christina Stråhle,  Eric Ersson wid  Bron och dess
hustru Anna Hindrics Dotter
 
Mvh
Else-Marie

2008-04-09, 22:40
Svar #1

Utloggad Günter Maiwald

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 99
  • Senast inloggad: 2012-11-10, 11:10
    • Visa profil
Hej ! Eric född 1744 får jag till följande: Eric  snickaren Jacob Grönbergs barn i Nobergs by med hustru Anna Grusell föddes den 22. och döptes den 25. martii. Wittnen herr Bokhållare Anders Lundberg och dess hustru M-d. Birgitta Malmberg, herr J.G.Swedberg och hushållerskan hos herr Bergmästaren, Birgitta Grusell barnets moster.
De andra kommer jag ingen vart med.   M.v.h.   GM

2008-04-10, 16:54
Svar #2

Utloggad Else-Marie Dyrsmeds

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 821
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 15:06
    • Visa profil
TACK G?nter,
för hjälpen.  Intressant att Anna hade en syster som hette Birgitta.  Det visste jag inte.
Mvh
Else-Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna