ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Planting fr Undersåker g med Catharina Larsdotter Holmer.  (läst 634 gånger)

2007-10-14, 22:28
läst 634 gånger

Utloggad Brittmarie Källgren

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 650
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 20:40
    • Visa profil
Hej.  
Jag försöker reda ut vem som är fader till Johan Planting , konstapel till sin död.Han var gift med Catharina Larsdotter Holmer och de fick ,tror jag fem barn. Äldste och ende sonen Petter och yngsta dottern hette  Anna. Anna föddes 1703 och fadern dog året därpå.Johan Planting dog 1704 ,46 år gammal.Jag undrar så om någon känner till om Catharina Holmer gifte om sig (Jag finner inget i kyrkoböckerna eller Ministerialreg)och vart hon flyttade .Dessutom om( med tanke på sonens namn, Petter) möjligen Petter Planting var son till Johan Planting.Det blev lite rörigt men jag tror det är förståeligt.
Tacksam för hjälp.
MVH Brittmarie Källgren

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna