ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gärdhem Hfl  (läst 529 gånger)

2010-10-30, 16:54
läst 529 gånger

Utloggad Michaela Björk Villegas

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 130
  • Senast inloggad: 2012-06-24, 15:05
    • Visa profil
Hej.Finns det någon som kan hjälpa mig att tyda vart min ana, Christina Ericsdotter f:1814, flyttar?
Gärdhem HFL 1829-38 AI:3 sid 445
Jätte tacksam för all hjälp.=)
Vänliga hälsningar Michaela

2010-11-01, 21:09
Svar #1

Utloggad Mikael Jageklint

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 371
  • Senast inloggad: 2018-04-30, 13:59
    • Visa profil
Hejsan,
 
Här är en bild ur husförhöret ifall någon annan kanske har någon idé. Jag har tittat på det och kan inte komma på vad det betyder. Det ser ju ut som att stå Thorn.. Jag har kollat i utflyttningslängden men hittar ingen post där med Christina. Jag har kollat i ortsregistret för husförhörslängden och hittar inget som verkar vara likt. Jag bor själv precis i närheten till denna plats och kan inte komma på någon plats som så att säga matchar.
Som sagt, någon annan kanske kan lösa det.
 

 
mvh
 
Mikael

2010-11-02, 09:32
Svar #2

Utloggad Michaela Björk Villegas

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 130
  • Senast inloggad: 2012-06-24, 15:05
    • Visa profil
Hej Mikael.Tack för att du tog dig tid.Jag har hittat henne längre fram men man vill ju ändå veta.Visst ser det ut som om det står Thorn!
Är det AD som är på bilden,för vilken skilnad i läsbarhet, mot Genline som jag jobbar med,men AD har väl inte alla kyrkoböcker scannade om jag fattat rätt?
Vänliga hälsningar Michaela

2010-11-02, 12:07
Svar #3

Utloggad Mikael Jageklint

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 371
  • Senast inloggad: 2018-04-30, 13:59
    • Visa profil
Ja, det är AD på bilden. Jag tycker AD är överlägset, och tror nog dom är ganska up to date nu med kyrkböckerna.
 
Lycka till
 
Mikael J

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna