ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Falköpings stadsfs AI:12, s. 333  (läst 412 gånger)

2012-03-07, 11:21
läst 412 gånger

Utloggad Ann-Charlotte Lindberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 485
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 14:30
    • Visa profil
Hej!
Vore tacksam att få uttytt vad som står ovanför Smed Johan Anders Nordin på s. 333, Järnvägsstationen, i AI:12. Det är något om ägare på olika platser.
 
Vad betyder 293, som står i kanten? Det finns ingen s. 293.
 
Denne smed Johan A Nordin flyttade 1864 från Jönköpings Kristina till Falköping, men jag har inte lyckats finna honom i en tidigare bok och här står inget om varifrån han kom. Kanske har den text , som jag ej kunnat tyda,något med hans tidigare vistelse att göra.
Tacksam för hjälp
Ann-Charlotte Lindberg
Lund

2014-03-20, 10:28
Svar #1

Utloggad Klas Kohlström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 204
  • Senast inloggad: 2016-01-17, 20:52
    • Visa profil
Jag kan bara klura ut en del, men det har sannolikt ingenting med din smed att göra. Som du säger anger det bara vem som äger fastigheten:
Huseg. 1/3 F. Hedström 1/3 o Stenbrottet (osäker ity det låter märkligt) 1/3 Barn/Brem (eller något liknande) No 4 smed... (ev. Smedjeg.) Karlss.
 
Mvh Qlaz

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna