ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nybörjare behöver hjälp..  (läst 475 gånger)

2009-11-10, 12:42
läst 475 gånger

Dennis Linder

Hej, jag har precis skaffat ett abbonnemang hos Arkiv Digital och börjat leta i kyrkböckerna men det är inte helt lätt att tyda vad som står när man är nybörjare  
 
Kan någon vänlig själ hjälpa mig att tyda texten i bifogad bild? det är från husförhörslängden för Fägre församling 127-38 (vol. AI:3) sid 219, Stång Sörgård
 
 
 
tack på förhand!
Dennis

2009-11-10, 12:59
Svar #1

Dennis Linder

Jag tror första personen i listan är Gustaf Jonsson men vart och när är han född..?
Det är dom viktigaste uppgifterna jag vill ha svar på

2009-11-10, 13:31
Svar #2

Utloggad Christina Helmby

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6099
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 15:37
    • Visa profil
Hej Dennis!
 
Visst står det Gustaf Jonsson, född i Flistad 1804 17/3.
Dock finns han inte i Flistad fb, men i Götlunda (i Flistad pastorat) finns en Gustaf Jonsson född den dagen,  i C:2 sid 233.
 
Gustaf tycks ha gift sig med enkan Stina Johansdotter efter hennes förste makes, Anders Anderssons död 28 maj 1829.
Vigseln, 28 dec 1831, finner du i Fägre B:2 sid 297, där det också framgår att Gustaf då kom från Staversås, Fägre A1:3 sid 101.
Mvh
Christina
Eagle

2009-11-12, 08:44
Svar #3

Dennis Linder

Tack så mycket!
Jag förstår inte hur du bär dig åt!
Hoppas jag lär mig att hitta sådär snabbt....

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna