ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjärtum husförhör A1:33 1850-1855  (läst 502 gånger)

2008-12-18, 16:57
läst 502 gånger

Åsa Alderlöf

Hej
 
jag blev ombedd att be om hjälp med detta husförhör , pg av att den person som hjälpte mig B-Å Petersson (är annars ganska duktig på detta,men denna gång kunde han ej utröna nåt)  , finns det någon här som ev hjälpa till att utröna vad som står i denna husförhörslängd, 1850-1855? Personen jag söker efter heter Anna Brita Nilsdotter och jag vill veta var hon är född någonstans , vilken församling mm? Så jag ev kan leta efter henne på rätt plats? Alltså den person jag känner kunde inte läsa denna husförhörslängd, den var svår att läsa sa han. Så finns det nån som är duktig på detta och kanske tom har tillgång till både svar och genline och arkiv digital? Mvh Åsa Alderlöf

2008-12-18, 20:07
Svar #1

Utloggad Eivor Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 997
  • Senast inloggad: 2015-05-26, 12:02
    • Visa profil
Hej,
Om du vet vilken gård hon bodde på detta datum, så kan jag titta på AD- online.
Annars är det väldigt många sidor att leta igenom.
 
Hälsn. Eivor

2008-12-18, 20:22
Svar #2

Åsa Alderlöf

Hej. Ja, du, jag vet bara det jag skrivit in, hjärtum församling, och att hon tidigare levt i göteborg 9 maj 1851 tom 10 oktober 1851, domkyrkoförsamlingen med, bodde i Hjärtum innan göteborg, men enligt Helena Jorsell, så fann hon henne i utflyttningsklängden i gbg domkyrkoförsamling under tiden 9 maj -10 oktober 1851, jag förmodar väl att man får söka igenom den, men hon sa aldrig vilken gård hon bodde i, vad jag har hört å ska hon iallafall vara född i skepplanda församling, ale-skövde , älvsborgs län.  
 
Jag tycker det verkar krångligt.  
 
Men annars får man väl kika själv, men min bekant kunde inte utröna nåt.
 
Åsa

2008-12-19, 14:45
Svar #3

Utloggad Helene Jorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6190
  • Senast inloggad: 2020-01-15, 20:53
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna