ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Westling. Lars - Soldat  (läst 613 gånger)

2005-04-02, 22:50
läst 613 gånger

Börje Abramsson

Den 28 jan 1819 födde Pigan Margta Olsdotter f. 1798 oägta sonen Lars och som Fader angavs soldaten Lars Westling!
 
Var kan jag hitta denna Lars Westling?
 
Mvh Börje!

2005-04-04, 17:15
Svar #1

Ing-Marie Pålsson

Börje!
 
Jag har en del smeder Westling bland mina anor, födda i Dalarna, Västmanland och Hälsingland. Var i Hälsingland föddes Margta Olsdotters son Lars?
 
Hälsningar
Ing-Marie

2005-04-05, 09:26
Svar #2

Börje Abramsson

Hej Ing-Marie!
 
Margta Olsdotters son Lars föddes i Norränge i Arbrå socken i Hälsingland!
 
Eftersom Lars Westling angavs vara soldat har jag tagit för givet att det fanns en soldatrota för Westling! Men den uppgiften kan ju vara felaktig!
 
Tack på förhand!
 
Mvh Börje!

2005-04-05, 11:16
Svar #3

Ing-Marie Pålsson

Börje!
 
Jag har några kopior från Woxna släktbok, men kan inte hitta någon tänkbar Lars Westling där.  
På smeds-cd:n 3 finns en Lars Fredrik Westling, född 1797-11-06 i Siljansfors, Mora. Någon hustru eller några barn finns inte angivna, ej heller vad han arbetade med. Föräldrarna var mästersven Nils Westling, född 1761, Furudals bruk, Ore (W) och dennes hustru Katarina Andersdotter, född 1767-03-19 i Hedemora. Emellertid står det att Nils Westling flyttade till Hofors bruk i Torsåker 1795.
Ett halmstrå, men kanske värt att kolla upp?
 
Mvh
Ing-Marie

2005-04-05, 20:29
Svar #4

Utloggad Sari Wilhelmsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1147
  • Senast inloggad: 2017-03-13, 21:21
    • Visa profil
Hej, kan den här sidan vara till någon hjälp.
 
DIS:Centrala soldatregistret
 
MvH Sari

2005-04-14, 22:01
Svar #5

Börje Abramsson

Tyvärr Soldatregistret gav inget!
 
Mvh Börje!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna