ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Västra Vingåker AI:2a (1766- 1783) p 663  (läst 320 gånger)

2011-01-09, 20:24
läst 320 gånger

Utloggad Mats Sundqvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 216
  • Senast inloggad: 2016-03-07, 12:03
    • Visa profil
Västra Vingåkers kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/ULA/11076/A I/2 a (1766-1783), bildid: C0008254_00336
 
Jag kan inte tyda vart familjen flyttar år 1769, men är nästan säker på att det börjar på Öster. Kan någon mer läskunnig hjälpa mig så är jag oerhört tacksam!
På raden under tycker jag att det står Östradalen, men det kan mycket väl vara dottern Stina som flyttar dit?!
 
Om det är rätt antagande från min sida så är sonen Pehr som föds i Västra Vingåker den 23/5 1765 min ana. Jag ska nu försöka koppla ihop honom med den Per Jonsson som flyttar in i Trolldal, Stora Malm år 1788 och gifter sig med dottern Anna Jonsdotter på samma gård två år senare 1790. Jag hoppas att det är rätt men behöver som sagt hjälp att tyda vart Per med familj flyttar år 1769. Östra Vingåker verkar föräldrarna vara födda i, och även Pers äldsta syster Anna. Övriga syskon är inte födda där men jag har ännu inte hittat vart.  
 
Mvh/Mats i Örebro

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna