ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stora Malm AI:4 (1749-1762) Bild 69 / sid 74  (läst 424 gånger)

2010-01-27, 12:42
läst 424 gånger

Utloggad Bo Lindquist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 478
  • Senast inloggad: 2017-01-07, 13:49
    • Visa profil
Kan någon hjälpa mig tyda vad som står om denna familj. Personen längst ned, Eric Persson är min ana och jag tycker det står att han är måg, alltså borde hans frus familj finnas i denna hfl.
 
Mvh
Bo Lindquist

2010-01-27, 13:49
Svar #1

Utloggad Camilla Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3135
  • Senast inloggad: 2016-05-28, 10:43
    • Visa profil
Zachristorp
 
Lars Larsson
h. Cathrina And
dot Karin
fost s Lars Perss
mod Karin J
foster son Nils
mågen Eric Persson
 
 
Lars Larsson och hans hustru Karin Andersdotter bodde alltså vid gården med dottern Karin, fostersönerna Lars och Nils och Lars' mor Karin (Jonsdotter, död 1756 8/2). Eric gifte sig med Karin 1756 och blev således måg i gården.
Lars och Karin hade också två söner, Anders och Nils. Anders var vid denna tid måg i Svenstorp och Nils var torpare i Gaveln. Sonen Anders är en anfader till min pappas kusiner, men vidare diskussion av personerna sker lämpligare i sockendiskussionen för Stora Malm.
 
 
Mvh
Camilla

2010-01-27, 17:44
Svar #2

Utloggad Bo Lindquist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 478
  • Senast inloggad: 2017-01-07, 13:49
    • Visa profil
Camilla! Vad skulle jag göra utan dig här att hjälpa mig  
Tack än en gång!
/Bo Lindquist

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna