ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Blacksta född C:2 1769-1866,s 21/0 tyda födelse?  (läst 224 gånger)

2006-03-28, 15:58
läst 224 gånger

Yvonne Andersson

Hej!
Gidnr 2496.14.75400 s 21/0
Jag har stora svårigheter med att tyda hans födelse.
Soldat Jonas Bruhn föddes 1780 i Blacksta. Jag hittar den Jonas som jag söker (eftersom det inte finns några andra Jonas detta år)som först under födda 1780 men jag kan ej läsa vad som står. föräldrarnas namn och ev var man kan hitta Jonas+föräldrar i Hfh.Kan någon hjälpa mig med det här? Mvh/Yvonne

2006-03-28, 19:06
Svar #1

Rolf Nordin

Hej,
Här kommer ett försök:
d: 12 feb. Anders Anderssons och hustrun Greta Andersdotters i Haga(??) gossebarn 33 (moderns ålder).
 
Sök i ett ortsregister i någon hfl och se om namnet kanske finns eller något som liknar Haga.
 
mvh/Rolf

2006-03-28, 19:56
Svar #2

Yvonne Andersson

Rolf
Jag har ochså fått det till Anders Andersson och mor Andersdotter, förnamnet såg jag att det började på G.Fick det till Gunda,men tycker att Greta stämmer bättre Ska gå på bibblan och kolla om de finns något ställe Haga. Gossebarn tänkte jag aldrig på ,jag trodde det som stod hörde ihop med bostället.Tack för din hjälp! Mvh Yvonne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna