ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bettna GID 100004.28.27500  (läst 232 gånger)

2006-05-10, 10:02
läst 232 gånger

Christina Holmér-Gunnerfält (Kicki)

Kan någon hjälpa mig att tyda var barn nr. 60 Judith Sofia föds.
Far Sonen Fredrik Andersson och dennes hustru Clara Lindström vid ????.
Tacksam för alla hjälp.
mvh/Christina

2006-05-10, 11:07
Svar #1

Siv Johansson

Christina.
Modern från Åker.
Mvh Siv

2006-05-10, 12:10
Svar #2

Christina Holmér-Gunnerfält (Kicki)

Tack Siv, då gick det inte att bara gå till hfl för att hitta familjen.
mvh/Christina

2006-05-10, 12:22
Svar #3

Siv Johansson

Christina.
Vad menar du, visst finns Åker hfl för detta år och åren innan?
Mvh Siv

2006-05-10, 12:34
Svar #4

Christina Holmér-Gunnerfält (Kicki)

Siv,
Vad jag menade var att jag ville hitta familjen i Bettna för att komma vidare. Fadern omnämns som Sonen Fredrik Andersson, så jag ville försöka följa Fredrik och Clara tills de utflyttar till Blacksta, och på köpet möjligen få föräldrar till Fredrik. Han uppges i mina notering komma från Bettna, men där kan jag inte hitta honom under födda.
I Claras bakgrund har jag dock ingen uppgift om Åker, hon kan ju möjligen komma därifrån till Bettna hon är född på Tärnö, Husby-Oppunda. Källa GID.
mvh/Christina

2006-05-10, 13:48
Svar #5

Siv Johansson

Christina.
Jag var för snabb med att titta på födelseboken, modern kommer från Åkra i Bettna socken. Jag har hittat henne på GID 108.54.30000. Ledsen att jag strulade till det. Där finns Fredriks föräldrar också.
Mvh Siv

2006-05-10, 18:38
Svar #6

Christina Holmér-Gunnerfält (Kicki)

Siv,
Tack så mycket, har inte haft tid att leta så mycket under dagen. Nu hoppas jag att kunna följa familjen.  
mvh/Christina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna