ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Läshjälp flyttbok Stockholm 1796  (läst 368 gånger)

2005-04-23, 18:33
läst 368 gånger

Göran Reimers (Superhusse)

Hej!
Har lyckats komma över en dålig fotostatkopia av ett microkort som härrör från min numera avlidna moster. Jag tror att uppgifterna härstammar från någon så kallade flyttbok. Har kopian i A4 format men har här begränsat mig till dom tre sista personerna, av vilka dom två sista är av intresse.Har själv lyckats tyda: Reimers, Carolina........18/12 1808, samt Reimers, Albertina.........x/12 1796. Ytterst tacksam för hjääääääälp!!
 

 
 
Göran Reimers
medlem nr 8293

2005-04-23, 22:22
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Kan det månne stå Stralsund på Carolina?

2005-04-24, 00:22
Svar #2

Göran Reimers (Superhusse)

Inte helt omöjligt. Min morfars farfar invandrade från Hamburg till Sverige någon gång under mitten av 1800-talet. Inte alls säkert att Carolina&Albertina är av samma släkt, men vill gärna kolla upp denna handling lite närmare, så emotser gärna fler experttips
 
Göran Reimers

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna