ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Algutsboda Födelsebok C:2 1750-1775  (läst 687 gånger)

2009-11-29, 16:40
läst 687 gånger

Thomas Börjesson

Hej
Jag är ganska ny i detta med släktforskning och har nu stött på peoblem att läsa i födelseboken i Algutsboda 1774. Så här ser texten ut

Jag har fått tidigare uppgifter att dottern hette Lisbeth men här står det Elisabeth. Jag kan heller inte tyda mer än att fadern verkar heta Tove i förnamn vilket skall stämma. Kan någon hjälpa mej att tyda texten. Jag undar vad det står att dom bor.
 
Mycket tacksam för hjälp
 
Thomas Börjesson

2009-11-29, 17:24
Svar #1

Utloggad Birgitta Berkemar

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6069
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 21:26
    • Visa profil
Thomas!
 
12 föddes och d 22 döptes Tore Perssons och hustru Maria Olofsdotters barn i Skrämbohult och kallades Elisabet (Lisbet är förstås samma namn!)
faddrar: Per Carlsson i Skrämbohult, dr Sven Olofsson i Gransjö, hustru Ingeborg Olofsdotter i Högahult, pig Maria Månsdotter i Skrämbohult
 
Du hittar familjen i A:2 sid 664 och AI:3 sid 533
 
Birgitta B
Birgitta B

2009-11-29, 22:22
Svar #2

Thomas Börjesson

Tack Birgitta, tänk vad lätt det ser ut nu när man vet vad det står
 
Thomas B

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna