ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Åsenhöga 222.17.80800 bild  (läst 800 gånger)

2005-03-27, 17:49
läst 800 gånger

Yvonne Olofsson

C:`Documents and Settings`Forshaga`Mina dokument`Mina bilder
10

2005-03-27, 17:56
Svar #1

Yvonne Olofsson

Hej.
Min text om bilden kom inte med.........
Flytt med Eric Heljesson och Kjerstin Jönsdotter.
Har inte kunnat lokalisera Kjerstins födelseort/plats. Hoppas därför finna en ledtråd från deras flyttattest om någon kan hjälpa mig tyda hela texten.
Vänligen Yvonne

2005-03-28, 08:15
Svar #2

Utloggad Jan Åke Sandberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 282
  • Senast inloggad: 2018-12-20, 12:39
    • Visa profil
Om Erik Helgesson oh hans familj kan du läsa i den av Källeryds hembygdsförening utgivna Beskrivning över Stora och Lilla Bäxhult och Svalås samt underliggande torp.  Eftersom den är duplicerad maskinskrift förutätter jag att det kan vara svårt att få tag på den men en av författarna heter/hette Arne Walfridsson och jag tror han lever fortfarande om du skulle vara intresserad av ett förvärv.  På sidan 120 i nämnda bok återfinner du under Svalås din familj men det står inget om att de flyttat in från Åsenhöga.  Du kan här följa hans ättlingar fram till 1963 då hans sondotterson Janne Alvar Eriksson f. 1904-06-19 säljer sin del av Svalås (enl dödskivan dog han den 19860213 i sin födelsesocken Källeryd).  Erik Helgesson dog 1830-03-03 och hustrun 18370130.  Erik var från Kyrkobol i N. Hestra medan hustrun sägs vara från Källeryd men har ej påträffats där.  De fick ytterligare tre söner och en dotter av vilka en son och dottern dog som barn.  Men allt detta kanske du redan vet?  Om du vill veta mer, v g lämna din e-mailadress då det kanske blir för långt här.
Mvh/Jan Åke Sandberg

2005-03-28, 14:35
Svar #3

Yvonne Olofsson

Hej Jan-Åke.
Jag ska försöka få fatt i den skriften....
Ang. det du skriver om som kan bli för långt, lämnar jag min e-mejl: lepisto@spray.se
Har emellertid boken/pärmen Kyrkebosläkten men all information om denna familj är av intresse.
Har, som du nämner ej påträffats där, vissa problem att lokalisera denna kvinna.
 
Vänliga hälsningar Yvonne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna