ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Jönsson född 1727 i Tryserum  (läst 431 gånger)

2003-03-04, 16:56
läst 431 gånger

Utloggad Inga Wallenquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1481
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 09:37
    • Visa profil
Är det någon som kan tyda den här födelsenotisen från Tryserum som blir väldigt otydlig och svårläst på min skärm? Gid 166.42.1600, Anders född i Tryserum 1727. Fadern heter Jöns någonting. Så mycket ser jag, men skulle väldigt gärna vilja ha resten av notisen och framför allt var de kommer ifrån.
Mvh
Inga

2003-03-04, 17:12
Svar #1

Lotta Nordin (Lotta)

Hej Inga!
 
Jöns Pehrssons och hust. Karin(?) Andersdotters son i gål(lösa?) föddes d 28 Maii döptes eodem die (=samma dag). witt
 
Det finns en gård som heter Gållösa i Tryserum, möjligen är det den. Det är svårt att få fram texten i högra kanten.
 
Mvh//
Lotta

2003-03-04, 17:39
Svar #2

Utloggad Inga Wallenquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1481
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 09:37
    • Visa profil
Tack Lotta! Jag hade hoppats att det skulle stå Gållösa eftersom jag är ute efter en Anders Jönsson från den gården/byn. Problemet är att det finns två Anders Jönsson där under samma period, och den andre som lever 1704-1756 är utesluten för min del eftersom hustru och barn inte stämmer och husförhörslängder saknas för tiden.  
Tack för hjälpen!
Mvh
Inga

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna