ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Linneryd - Väckelsång  (läst 602 gånger)

1999-02-10, 22:02
läst 602 gånger

Percy Pettersson

Hej!
Jag har i andra hand fått en del uppgifter som jag har ej möjlighet att kontrollera med den som skrivit dem. De lär ingå i mina anor. Känner någon till dem eller kan tipsa mig?
 
Petter Johansson Fisk, f 1720 i Kuppramåla Linneryd. Död 1769, vet ej var. Han lär ha varit soldat, hemmansägare och nämndeman. Han köpte Hallagården 1768  i Väckelsångs socken - året före sin död.
Finns ej husförhörslängd i Väckelsång 1736-85.
Hans hustru Annika Westdahl född 1725. Död 1785. Jag vet inte var hon är född o ej heller var hon dog. Det vore mycket intressant att få veta det. Jag vet att hennes föräldrar skall ha varit Johan Sigfridsson Westdahl och Elin Andersdotter - men jag vet ej var de fanns!
 
En man Albert Lilja som  är ättling till ovanstående har gjort släktutredningar och har lämnat en stor samling till Karlskrona museum - men den behandlar bara Blekingeanor - sålunda ej den delen som kom från Småland, har det sagts mig! Känner någon till om han gjort något liknande som gällde Smålandsanorna och var det i så fall finns?
Tacksam för alla uppslag, så jag kan komma vidare!
Med vänlig hälsning
Percy Pettersson

1999-05-24, 23:29
Svar #1

Olle Lennartsson

Annika Westdahl född i Änga Våckelsång?
Död 26/9 1785 i Väckelsång Hanagård.
Bouppteckning F5 sid 927  
Annika har en syster som heter Lena(Helena)född 11/11 1729 i Väckelsång Hanagård

1999-08-16, 18:59
Svar #2

Utloggad Stig Svensson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 275
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 14:49
    • Visa profil
Hej! finns det ngn som känner till denna familj som flyttar från Väckelsång  till Veramåla Norregård i S. Sandsjö år 1798?
 Br Peter Jacobsson 1758
 H Chatrina Jonsdotter 1750
 s Magnus 1783
 d Maria  1791 10/1
 s Elias   1793 2/12
M.v.h  
Stig-Arne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna