ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Löderup CI:1 (1684-1788) Bild 1290 / sid 176  (läst 100 gånger)

2024-05-02, 23:35
läst 100 gånger

Utloggad Lina Holmqvist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2024-05-09, 19:18
    • Visa profil

Det gäller Måns födelse 1727, son till Lasse Månsson och Bolla Jönsdotter i Löderup.Vänster sida, andra uppifrån: d 14 April föddes i ??
Kan inte få platsen till något vettigt. Kan någon snäll själ hjälpa till?


Med vänlig hälsning,
Lina

2024-05-03, 15:24
Svar #1

Utloggad Markus Gunshaga

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5056
  • Senast inloggad: 2024-05-17, 00:13
    • Visa profil
Hej Lina!
 
Det var inte helt lättläst, men jag får det till Korsakroken, som enligt Ortnamnsregistret vid Institutet för språk och folkminnen bestod av tre hus i Löderups by och socken, belägna 500 meter väst-nordväst om Löderups kyrka.

Med vänlig hälsning
Markus Gunshaga

2024-05-03, 16:09
Svar #2

Utloggad Lina Holmqvist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2024-05-09, 19:18
    • Visa profil
Hej Markus!
Tack för ditt svar! Det låter mycket rimligt. Jag har stött och blött detta namn i några dagar och till slut var jag bara säker på att det började på K. Så skönt att få hjälp med att reda ut det.
I dopboken fanns tre till fyra familjer vid denna tid som hade samma adress, så tre hus stämmer bra.

Glada hälsningar,
Lina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna