ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Persson Junelius Trygg (Brahestad / Raahe & Siikajoki)  (läst 406 gånger)

2020-04-29, 20:40
läst 406 gånger

Utloggad Marco Nurminen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2020-07-24, 22:17
    • Visa profil
https://www.geni.com/people/Anders-Junelius-Trygg/6000000129587885077

Goddag! Nyligen hittade jag info om min förfader Corp. Michel Andersson Oblyg vilket bevisade att hans far hette Anders Trygg (Hade Båtsman som yrke) Sedan hittade jag att Anders efternamn var Persson, efter det i Siikajoki kyrkoboken då han dog i Mars 1782 nämns även han med släktnamnet Junelius.
Om någon har någon aning om en Petter eller Per Junelius som levde i Brahestad eller i Uleåborg trakterna, eller allmänt bara skulle kunna hjälpa till att hitta honom skulle det uppskattas! :D
Jag försökte kolla genom de födda i Brahestad 1700-1705 men jag hittade tyvärr ingen Anders Persson / Junelius... Dock är min läsförmåga gällande äldre texter från början av 1700-talet snällt sagt medelmåttig så jag kan ha missat något.
MRVN

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna