ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karin Persdotter  (läst 251 gånger)

2022-12-22, 14:52
läst 251 gånger

Utloggad Christer Carl Lilja

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2024-05-08, 14:38
    • Visa profil
Jag söker föräldrarna till en Karin Persdotter, som var gift med Sven Håkansson och bodde i Åkatorp, där barnen föddes. Ingrid f. 1759, Maria f. 1761, Ambjörn f. 1763 och Petter f. 1766. Paret hade även sonen Hans f. 1757. Vare sig första barnets födelse, parets vigsel eller Karins födelse eller dop synes noterade i Broddetorps kyrkböcker, varför jag antar att Karin kom från någon annan församling. Sven Håkansson var född i Hov Broddetorp 1724. I Karins bou Valle Hd 1773: 657 uppges en Anders Jonsson i Trulsegården, Brunnhem, som barnens förmyndare. Vare sig hos honom, född in loco 1718, eller hustrun Gunilla Arvidsdotter, född 1732 i Hästhagen Sjogerstad, har jag kunnat hitta någon koppling till Karins ursprung. Hon uppgavs vara 39 år gammal vid sin död.
M v h, C.C.L.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna