ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Carl Johan Lundstedt vart tog han vägen?  (läst 486 gånger)

2008-03-16, 17:50
läst 486 gånger

Utloggad Kristina Hagberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 153
  • Senast inloggad: 2021-05-01, 11:00
    • Visa profil
Kan någon hjälpa mig att hitta Carl Johan Lundstedt född 1842-06-11 i Fellingsbro.Han var faktorslärling i unga år och verkar ha arbetat på gevärsfaktoriet i Eskilstuna/Fors.
Hans mor hette Brita Maja Pehrsdotter född 1808-01-28 i Fellingsbro.Jag kan följa honom fram till 1860-1864 Eskilstuna/Fors husförhör AIC:20. Där kan man läsa att han flyttar till Götheborg.Sen är han spårlöst borta och jag vet inte var jag ska leta vidare.Tacksam för alla ledtrådar som jag kan få.  
Mvh Kristina

2008-10-17, 16:43
Svar #1

Utloggad Gun Lagerqvist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 32
  • Senast inloggad: 2014-10-02, 19:18
    • Visa profil
Hej!
Jag undrar on någon kan hjälpa mig att hitta Peter Jonsson född 1756 i Bjurtjärn och hans
hustru Annicka Johansdotter + deras barn Familjen flyttade från Bjurtjärn till Grythyttan
1808 Bortflyttade från Grythyttan 1812 Men vart tog familjen vägen?
Sonen Per (Peter) född 1891 i Bjurtjärn är jag extra intresserad av
Mvh
Gun

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna