ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Flytt från Ancestry till MyHeritage  (läst 137 gånger)

2024-05-04, 08:47
läst 137 gånger

Utloggad Jörgen Pettersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 41
  • Senast inloggad: 2024-05-08, 10:02
    • Visa profil
För några år sedan bytte jag från MyHeritage till Ancestry. Jag tyckte att MyHeritage gav alldeles för okritiska tips och det blev svårt att hitta det som kunde vara intressant.

Hur som helst, så har jag alltså använt Ancestry tillsammans med den lokala klienten Family Tree Maker. För ett par dagar sedan påstod synkroniseringsmekanismen, att jag gjort över 1000 ändringar i Ancestry, vilket inte stämde, då jag synkroniserar nästan dagligen. Vare sig Ancestry eller MacKiev, som utvecklar Family Tree Maker, verkar vilja ta något ansvar utan överlämnar till mig som kund att försöka rätta via backup.


Jag överväger därför ett byte tillbaks till MyHeritage, även om jag tvekar mest med tanke på deras tveksamma affärsmetoder.

Ett rätt stort problem (tycker jag) är att bilderna inte hänger med i export/import av GEDCOM, vid en migrering. Jag vet att bilder inte är del av standarden, men det är ju ingen "rocket sience" att hantera Ancestrys bildreferenser och konvertera dem till MyHeritage i en migrering. Är det någon i detta forum, som har erfarenhet i frågan och kanske kan tipsa om något verktyg för att konvertera Ancestrys bildreferenser till något som MyHeritage kan svälja?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna