ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fridén, Eje d.1968-69 söker födelsedata  (läst 302 gånger)

2001-09-09, 12:30
läst 302 gånger

Helena Henriquez

Hej Jag undrar om någon har möjlighet att ta en titt i Sveriges dödbok åt mig.Jag letar efter en man som hette Eje Fridén och dog ca 1968-69,troligtvis i Stockholm.Det är allt jag vet om honom. Dessutom undrar jag om nån vet hur man söker upp biologiska föräldrar och syskon till adopterade barn mellan 1935-1950 ? Mvh Helena

2001-09-09, 13:20
Svar #1

Jonas Kuschner (Jonas)

I SDB återfinns ingen Eje Fridén. Utan födelsedatum (helst personnummer) kan man inte återfinna personer i SDB som dog före våren 1970 (om jag minns tidpunkten rätt), eftersom namn saknas. Se diskussionen under rubriken Sveriges dödbok. Frågan borde väl annars ha ställts under Stockholm, eftersom det är den enda ort du nämner och du inte anger vilken koppling han skall ha till Värmland.

2001-09-09, 17:36
Svar #2

Jonas Kuschner (Jonas)

Ett litet tillägg: Vad din andra delfråga beträffar, så tror jag att du har lättare att få svar om du ställer frågan under en annan rubrik. Det finns nog redan ett par diskussioner om adopterade barn, barnhus och liknande saker under Ordet är fritt eller Metodfrågor (använd sökfunktionen!). Förhållandena i Värmland skiljer sig väl inte från dem i andra delar av landet. (Personligen har jag ingen kunskap i ämnet.)

2001-09-09, 21:49
Svar #3

Helena Henriquez


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna