ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Någon som har tillgång till Boteå HR domböcker ht 1745?  (läst 501 gånger)

2017-11-29, 08:20
läst 501 gånger

Utloggad Monica Fogelqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 726
  • Senast inloggad: 2023-10-19, 12:04
    • Visa profil
    • Ourswedishroots
Hej alla!

jag gick tillbaka till en av mina surdegar, och hittade en liten, liten tåt som kanske är värd att följa upp. Jag har noterat något jag hittade i Boteå HR 1746-01-30, §17, sid. 174 att Johan Eriksson i Hammar (i Ytterlännäs) vid sistlidna ting den 6 november, lovat att svära en ed. Av någon anledning har jag inte noterat vad som skedde vid hösttinget 1745, så nu undrar jag om någon har möjlighet att lite snabbt kolla upp vad som står om denne Johan där? Skulle bli innerligt tacksam för lite hjälp här! Kan hända inte tinget finns-jag kommer inte ihåg då det var så länge sedan jag höll på med detta...

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna