ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Becklin  (läst 299 gånger)

2020-04-20, 11:24
läst 299 gånger

Utloggad Mats Olander

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 365
  • Senast inloggad: 2024-05-17, 23:04
    • Visa profil
I Us Census 1900 finns änkan Anna Becklin, född i april 1848 i Norge, boende i Michigan. Hon har invandrat 1889, och bägge hennes föräldrar uppges vara född i Norge. I samma hushåll finns även svärmodern, (hennes mor) Suhoma (Johanna?) Johnson. Hon uppges vara född 1826 i Norge, änka, och invandrat 1889.
Anna har tre barn, Sena Becklin, född i dec 1889, med uppgiften att både hennes far och mor är födda i Sverige, Alfred Becklin, i Michigan i sept 1891, och Hilmer Becklin född i mars 1895, alla barnen födda i Michigan.
Alfred är den som egentligen är intressant för mig och honom hittar jag i US Census 1930 o1940.
Det bör alltså ha funnits en make Becklin i Michigan från minst 1889 men död senast 1899.
I Census 1910 finns Anna och Hilmer (numera angivet att fadern var svensk).
Jag söker främst den okände fadern Becklin från Sverige, men även uppgifter om Annas bakgrund är av intresse, då det ju kan tänkas att det finns tidiga kopplingar Sverige-Norge.
Vänliga hälsningar,
Mats Olander

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna