ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Gerdin och Sigrid Pärsdotter Högstedt  (läst 618 gånger)

2004-11-10, 07:04
läst 618 gånger

Anita Svensson

Jag försökte lösa kring anor till Sigrid Pärsdotter Högstedt f 1755 Skön. Har gått igenom Sköns hfl men hittade inte. Även digital och det gick inte att hitta hennes. Men till min förvåning att hon var gift med Johan Gerdin f ca 1750 när jag kollade Härnösands befolkning (Digital). Jag hade ingen aning att hon hade fler barn. Hon har 3 barn med Daniel Fröling genom gifte år 1785. Men med Johan Gerdin gifte hon år 1781-10-14.Sigrid och Johan hade två barn. Men det står oxå Nils Jan f 1776. Vem var han?? Nån kanske vet?? Tacksam för tips.
Mvh Anita

2004-11-11, 06:50
Svar #1

Utloggad Per Sundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6974
  • Senast inloggad: 2024-05-19, 08:08
    • Visa profil
    • Släkter och gårdar
Han är ju inte född i Härnösand och blev sjöman, men jag vet inte var han är född och om han är född i ett än tidigare äktenskap eller oäkta.

2006-06-18, 15:27
Svar #2

Anita Svensson

Per
Johan Gerdin, var föddes han nånstans?? Ådalen eller? Gerdin var väl båtsmansnamn??
/Anita

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna