ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jonsson Brodin, Jonas m fam Alfta. Utvandr 1888 - Återvände  (läst 404 gånger)

2013-10-10, 03:22
läst 404 gånger

Utloggad Jonathan Isaksson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 38
  • Senast inloggad: 2022-03-15, 18:08
    • Visa profil
Hejsan, Jag upptäckte nyss några i min släkt som reste till Amerika men for sedan tillbaka. Går det att hitta info om dom?
Jonas Jonsson Brodin och sara Brodin (född Lind)
Min mammas farmor Effe Elida Brodin föddes där i Amerika men dom reste sedan tillbaka.  
skulle bli mycket tacksam om jag kan få lite mer information om dom och det hela.
 
mer info:
Effe Elida var född i Wayne i Nordamerika, enligt Alfta AI:25b uppslag 535 och 463. Föräldrarna var Jonas Jonsson Brodin och Sara Lind. Se även Alfta AI:26b uppslag 466.
 
Föräldrarna flyttade till Nordamerika med två barn 4/6 1888, från Långhed i Alfta (Emibas), men familjen återkom alltså.

2013-10-10, 06:19
Svar #1

Utloggad Moderator USA

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 1328
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
En post som placerats under Metodfrågor hitflyttad.
Skälet är att det är en normal efterlysning - inte något rörande metodik.  
(Rubrik tillagd av moderator baserat på info i posten.)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna