ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kopral Johan Skytte  (läst 1186 gånger)

2000-02-22, 21:10
läst 1186 gånger

Utloggad Christina Claeson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 772
  • Senast inloggad: 2023-12-30, 17:38
    • Visa profil
Johan Skytte bodde i Persön Nederluleå socken och var gift med Margret Larsdotter de fick dottern Karin Johansdotter Skytte gift med Nils Larsson .På Persön nr 3 fanns tydligen en kopral Johan Nilsson Skytt f 1646 ( Gården heter tydligen isi Skytte)  är det samme Johan Skytt/Skytte som påtalas?

2000-05-29, 10:54
Svar #1

Carina Persson

Hej, enligt mina anteckningar är det samma Johan
Skytte.
De har dottern Karin 1744-01-21 som senare
gifter sig med Nils Larsson f. 1739.

2003-04-19, 12:39
Svar #2

Kristin Støbakk Stavrum

Søker informasjon om "Johan Skytt".

Hei! Jeg heter Kristin og kommer fra ei øy ved Ålesund som heter Godøy. Oppe på fjellet på Godøy/Alnes er der en sten som står rett ut i luften med et fritt fall på ca 200 meter. Denne stenen blir kalt "Johan Skytt". Navnet må være gammelt, for ingen nålevende på øya vet hvorfor stenen heter så. Jeg søkte på internett og fikk treff på "Johan Skytt" i Sverige og lurer nå på om der fra denne Skytt-familien kan ha vært en soldat som har vært stasjonert i Norge for 200-300 år siden eller så? Skulle det være noen i Skytt-familien i Sverige som vet noe, vil jeg gjerne høre om det. Fiskeværet Alnes, som ligger på Godøy, har mange turister årlig, og turist-guidene forteller alltid om "Johan Skytt", men vil gjerne ha hele historien. Et område i Ålesund heter "Skytterholm", og der skal det en gang i tiden ha bodd en familie som het "Skytt" eller "Skytte". Kanskje kom denne familien fra Sverige? Er det noen som vet noe?

Med hilsen
Kristin Støbakk Stavrum i Ålesund, Norge

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna