ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Leif Jönsson oldgeneration.se  (läst 781 gånger)

2014-05-20, 12:47
läst 781 gånger

Utloggad Andreas Lundström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2014-05-20, 12:47
    • Visa profil
Hej,
jag efterfrågar Leif Jönssons mejl adress, så om någon har den får ni gärna skriva den här

2014-05-20, 13:02
Svar #1

Utloggad Moderator Övriga ämnen

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 310
  • Senast inloggad: 2016-04-08, 13:43
    • Visa profil
Om Leif själv svarar och anger sin e-postadress är det förstås OK, men inte för någon annan att lägga ut den på forumet.
Ifall någon har hans e-postadress får den personen kontakta dig direkt (personligen skulle jag informera Leif att du söker kontakt med honom).
 
 
En ordningsregel lyder nämligen:
[color=aa00aa]Lägg inte ut e-postadresser eller kontaktuppgifter till andra personer.[/color]

2014-05-20, 22:26
Svar #2

Utloggad Lasse Waldemarsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5784
  • Senast inloggad: 2024-05-05, 22:22
    • Visa profil
Eftersom denna Leif Jönsson kallar sig professionell släktforskare och säljer sina tjänster via den sida som Andreas hänvisar till i rubriken, så kan i varje fall jag tycka att det skulle vara OK att lägga ut adressen. Men jag skickar den adress som finns på Leifs egna utlagda antavlor.
 
Lasse

2014-05-21, 01:11
Svar #3

Utloggad Kristina Gunnarsdotter

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6205
  • Senast inloggad: 2024-05-04, 23:58
    • Visa profil
Det är av säkerhetsskäl man inte bör lägga ut e-postadresser (andras eller egen) på öppna forum. En webbadress är en annan sak.
 
Lite säkerhetsinfo:
http://www.nordea.se/F%C3%B6retag/Betala/Internet+och+telefon/Phising+och+epost/ 1107542.html

2014-05-21, 20:29
Svar #4

Utloggad Lasse Waldemarsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5784
  • Senast inloggad: 2024-05-05, 22:22
    • Visa profil
Nu är jag inte riktigt så korkad som du verkar tro Kristina.
Mannen har själv lagt ut sin adress på sina sidor.
Som jag skriver, så säljer han sina tjänster via den sida som Andreas hänvisar till, och länkar där till sin egen mailadress.
Sannolikheten för att han får sälja sina tjänster ökar ju en smula om han lägger ut sin mail, så att man kan kontakta och köpa hans tjänster menar jag, eller vad tror du?
 
Så att lägga ut en webadress där mailadressen står är helt OK menar du? Skillnaden mot att skriva adressen direkt är då?
Då är det troligare att man bryter mot regeln att inte lägga ut reklam här, genom att skriva ut adressen.
Han har en enskild firma som är moms och F-skattreggad.  
Blir ju knepigt om t.ex. AD inte fick lägga ut sin kontaktinformation när de säljer sina tjänster.  
För övrigt har du själv lagt ut din mailadress på detta öppna forum. Bara o klicka på ditt namn.
Vad var egentligen avsikten med ditt inlägg?
 
Lasse

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna