ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karl Petter Hultgren, Onsala, född 1782, son till en fransk sjöman  (läst 790 gånger)

2003-12-15, 09:45
läst 790 gånger

Utloggad Bo Hultgren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
    • www.boinhu.se
Hej! Jag letar efter den person som var den förste i min släkt som tog namnet Hultgren. Han bodde troligtvis i Onsala församling? Det som jag känner till är att han var en fransk sjöman från Normandie som kom till Kungsbacka ca 1770. Han hade en son Karl Petter Hultgren, Onsala, som föddes 1782-03-18 som var min ff.ff.f. Skulle vara tacksam om någon visste något om denne franske sjöman och om han hade fler barn.

2009-12-01, 13:06
Svar #1

Utloggad Tina Alm

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2014-12-11, 15:27
    • Visa profil
Om du härstammar från den Hultgren som var lots på Vrångö på 1920-30-talet, hör av dig till mig. Jag har en del fotografier på den familjen Hultgren

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna