ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karl Anton Alexandersson/Wagman född 1854-03-16  (läst 483 gånger)

2001-05-05, 13:07
läst 483 gånger

Kurt Börjesson

Min morfars far Karl Anton var Rotebåtsman nr 66.
Han bodde enl. mina noteringar på Pilagården nr 1.
Jag undrar om det finns någon som kan lämna upplysningar om hans förfäder. Roligast vore om
det finns någon mer som forskar i släkten Wagman.
Karl Anton var gift med Maria Kristina Andersdotter 1878-08-23. De hade 6 barn Johan,Josefina,Amalia,Andin,Gustav. Gustav utvandrade till USA. Barnen står som födda i Hanhals. Min morfar Johan flyttade till Göteborg.
Karl Anton försvann till sjöss, troligen Amerika?

2003-03-19, 03:16
Svar #1

jennifer

Hej!
Vet inget om Alexandersson/Wagmans anfäder, men min gammelmorfar Martin Wagman kommer från denna släkt. Martin var gift med Bernhardina och de fick en dotter, min mormor, Elaine Wagman. Mormor har berättat att namnet Wagman är tagit från det torp Alexandersson och hans familj bodde i. Wagmanstorpet i Jönköpngs kommun. Känner du igen detta? Mormor brevväxlar med släktingar i USA.
Mvh Jennifer

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna