ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kajsa Jonasdotter Wals  (läst 402 gånger)

2007-08-09, 16:38
läst 402 gånger

Utloggad Stefan Jennerstrand

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 65
  • Senast inloggad: 2016-02-09, 20:22
    • Visa profil
Jag söker efter Kajsa Jonasdotter Wals, född 8/1 1821 i Ljuder (G). År 1854 flyttade hon enligt hfl till Karlskrona, men där är hon inte återfunnen. Ett nytt spår efter henne infann sig när jag läste bouppteckningen efter hennes far, avskedade soldaten Jonas Johannesson Wals (1787-1857). I bouppteckningen står nämligen Kajsa, gift med en båtmanskorpral i Halland, vars namn och vistelse var obekanta. Kajsa födde en dotter, Selma den 1/5 1854 i Karlskrona Amiralitetsförsamling (dock ej inskriven där, utan födelsenotisen återfinns i Ljuder) Denna flicka återfinns rimligen i denna familj. Känner någon Hallandsforskare igen dessa namn vore jag tacksam för lite hjälp med att spåra personerna i Halland.
 
Stefan Jennerstrand

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna