ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jonas Andersson (1746 ca-1826), Tölö/(Fjärås?)  (läst 497 gånger)

1999-01-19, 17:55
läst 497 gånger

Utloggad Jens Arvidsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 173
  • Senast inloggad: 2011-10-27, 09:36
    • Visa profil
Gift 1778 i Tölö med änkan Anna Britta Andersdotter.  
Åbo på Hovgården, Asslöv 3, Tölö. Dräng där innan giftermålet.  
Eventuellt var han född i Sundstorp, Fjärås.
Jag söker uppgifter om var han kom från innan han hamnade på Hovgården, och hans födelseort.

1999-10-02, 22:28
Svar #1

Utloggad Kjell Moberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 232
  • Senast inloggad: 2011-12-15, 14:17
    • Visa profil
Hej Jens !Jag är nyfiken på om vi kan hålla på med samma släkt från Tölö.Min farmors mor kommer från Tölö,hon heter Augusta Maria Andersson eller Andersdotter f 14/10 1859 i Tölö vigdes med Karl Johan Johansson i från Fässbergs förs. i Göteborg.Jag har kört fast på min farmors sida och tänkte jag skulle höra med dig ! Min farmor heter Anna Josefina f 18/9 1890 död 3/12 1980 Örgryte Gbg.Finns det något gemensamt tror du ?
Det var ett halmstrå men efter som det var från Tölö så tänkte jag höra med dig i alla fall !
Hälsningar Kjell Moberg Kvillsfors

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna