ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Svenstorp CI:2 (1732-1821) sid 64, vä uppslaget, 3:e uppifrån  (läst 352 gånger)

2014-06-13, 23:12
läst 352 gånger

Gunnar Kager

Födelsenotisen för Ola Jacobsson år 1780 är jag osäker på.
Min tolkning: d 28 Januarii föddes uti Lindby Jacob Hanssons och dess hustrus Metta Jönsdrs son som följande söndag blef till dopet buren af hustrun till Hans Nilsson och kallad Ola. Faddrar voro Nils Jönsson, Lars Svensson vid Lind...., hustrun Anna Lars Hanssons och Pigan ? Bengtsdr vid Lindby.

2014-06-14, 09:07
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15191
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 13:33
    • Visa profil
d 28 Januarii föddes uti Lindby Jacob Hanssons och dess hustrus Metta Jönsdrs son som följande söndag blef till dopet buren af hustru Boel Hans Nilsson och kallad Ola. Faddrar voro Nils Jönsson, Lars Svensson af Lundåkra, hustrun Anna Lars Hanssons och Pigan Boel Bengtsdr i Lindby.
Lundåkra är jag lite osäker på.

2014-06-14, 12:55
Svar #2

Gunnar Kager

Stort tack för hjälpen! Skall leta efter Lundåkra.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna