ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Palmdahl f. 1797  (läst 504 gånger)

2005-04-23, 17:39
läst 504 gånger

Utloggad Ewa Palmdal

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 44
  • Senast inloggad: 2022-01-16, 15:05
    • Visa profil
Jag söker uppgifter om Johan Palmdahl, f.13?/8 1797. I husf.längd för Laholms stadsförsamling 1830 finns han boende i en av gårdarna nära prästgården. Han uppges vara studerande. Sedan hittar jag inte honom vidare. I föddeboken för 1831 uppges han vara far till Pernilla Nilsdotters oäkta son Johannes f.18/3. Jag kan heller inte återfinna mor och barn vidare i någon husf.längd. 1833 flyttar Pernilla och Johannes tillbaka till Förslöv. I husf.längder från Förslöv står sedan att Johannes är född i Mellby, Halland.

2005-04-29, 16:30
Svar #1

Eleonor Nilsson

Hej Ewa!
 
Jag jagar också Johan Palmdahl så om du hittar något får du gärna höra av dig.
Om sonen Johannes är intressant så har jag en del om honom, han är min fm mm f. Det finns också ett foto på honom och hans hustru Christina Persdotter. Taget runt 1860 skulle jag gissa.
 
Lycka till!
Mvh Elle

2007-04-22, 15:26
Svar #2

Utloggad Leif Nilsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 602
  • Senast inloggad: 2022-11-24, 15:19
    • Visa profil
Hej!
Har just blivit ägare till en gård i Lilla Tjärby, Laholm.
Enligt uppgifter av förre ägaren som gjorde adr.förändring till Palmedals gård, skulle gården haft en ägare som hette Palmedal.
Dett har nu på något vis blivit ännu mer bekräftat, då jag i dag tagit upp en sten, som tidigare troligen varit till översta stenen på finingångstrappan.
Den är huggen med texten
PALMDAL 18 * 42 ÅR DATU?
Tydligen äger det sin riktighet att en Palmdal uppförde ett hus här på tomten. Troligen inte detta huset, men,,,,,,
Vill någon kontakta se nedan  
eller ring 0430-710 90
Leif

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna