ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Riseberga, HF1892-97, GID1694.95.26800  (läst 1130 gånger)

2006-08-11, 11:08
läst 1130 gånger

Marie Celano

Jag kan inte se vart i Älvsborgs län Trädgårdsmästare Per Jönssons dotter Hedera Bernhardina f. 2/10 1874 flyttade 24/9 95. All läshjälp är välkommen.
Mvh
Marie

2006-08-11, 12:37
Svar #1

Lars Andersson

Hej Marie!
 
Varför har Du lagt detta i Riseberga Skåne när Du frågar efter Älvsborgs län?
 
Och inte kan Jag se någon bild i heller!
 
Mvh
Lars

2006-08-11, 12:43
Svar #2

Lars Andersson

Jag missade Gidnummret!
Jag är inte uppkopplad till genline!
Detta är NACKDELEN med, att inte kopiera bilden i stället för att länka till Genline...Alla har inte Genline!
 
Mh
Lars

2006-08-11, 12:48
Svar #3

Utloggad Barbro Larsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 250
  • Senast inloggad: 2018-03-05, 11:58
    • Visa profil
Marie
 
Jag tror det står Örby förs.

2006-08-11, 22:26
Svar #4

Marie Celano

Tack ...
... Barbro, för hjälpen. Där kom jag en bit på väg.
 
... också Lars. Det ligger på Riseberga för att GID-sidan gäller Riseberga varifrån min ana flyttade där texten står. Älvsborg gick inte ens att välja när jag gjorde min förfrågan. Gidnumret lade jag inledningsvis som instruktionerna angav. Antog i min naivitet att många rötter-läsare har Genline, Sorry.

2006-08-12, 00:42
Svar #5

Lars Andersson

Hej Marie!
 
Var själv lite väl snabb att svara på Ditt inlägg!
Ville absolut inte var otrevlig på något sätt!
Men i bland kan saker och ting bli ganska förvirrande!
Gidnummer i all välmening.Men då är det ett begränsat antal forskare som kan hjälpa till!
Finns möjlighet kan man göra båda sätten.
 
Men hursomhelst...Per Jönssons dotter Hedera flyttade från Riseberga 1895. Vet inte om Du har tidigare besökt. http://www.aasbo-gen.com/site/modules.php?op=modload&name=pnCPG&file=index&url=http://www.aasbo-gen.co
Där fann Jag en trädgårdsmästare Per Jönssons Barn i Ljungby 1 Risberga. Dock utan Dotern Hedera...Eller är det kanske inte från samma familj?
Kan ju kanske i så fall vara av intresse.
 
Mvh  
Lars

2006-08-12, 14:35
Svar #6

Lars Andersson

Marie!
Gav dig en adress som Du kanske inte kommer in på.
Man måste nog logga in sig först.Men jag lägger in bilden här av trädgårdsmästarens barn.Så får Du väl själv avgöra vad som är vad.
 
Lars
 

 
Bilden föreställer barnen till trädgårdsmästaren i Ljungby 1, Riseberga, Per Jönsson född 1841 i Gråmanstorp och hustrun Cecilia Andersson född 1855 i Riseberga. Från vänster SIGRID Ingeborg född 1879-11-07, sedan GÖSTA Cornelius född 1883-11-26, BERTHA Otalia född 1881-07-27 och längst till höger Ragnar Antonius född 1887-03-13. Samtliga var födda i Ljungby, Riseberga.
Denna bild tillhör ett album som 2002 skänktes till Åsbo Släkt- och Folklivsforskare av Maj-Britt Martinsson i Ljungbyhed.
Fotograf: Emil B

2006-08-13, 22:26
Svar #7

Marie Celano

Tack för tipset och bilden Lars. Det är Herderas halvsyskon och jag känner till bilderna hos Åsbo...jag tror t o m att albumet de kommer ifrån kan ha tillhört min morfars mormor Anna Cornelia Bauhn, Hederas helsyster.  
Mvh
Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna