ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Göran Baltarsson Rahn, vävarmästare  (läst 459 gånger)

2002-07-20, 23:21
läst 459 gånger

Lennart Andersson

Den 2 april 1731 dog i Falkenberg borgaren och vävarmästaren Göran Baltarsson Rahn i en ålder av 54 år. Den 3 juni 1696 gifte han sig i Falkenberg med Johanna Petersdotter (1674-1740). Jag har hittat 7 barn till dom, varav det yngsta(?), Christina född 1715, gifte sig med tull och accisskrivaren Peter Wennerholm.
 
Finns det någon som har mer information om Göran?
 
Mina källor har varit Falkenberg C:2 och en bouppteckning efter Göran 1731.

2003-05-11, 00:22
Svar #1

Nogi Nogisson

Min släkt härstammar från HOLM, strax söder om -Falkenberg. Okänt varifrån denne Heromius Wenner-
holm kom ifrån i slutet på 1700-talet. Kan möjligen det vara fråga om släktskap.

2003-05-11, 22:52
Svar #2

Lennart Andersson

Ingenting är omöjligt, men den enda hjälp jag kan ge dig är att ovannämnde Peter Wennerholm fick 8 söner och 3 döttrar. kanhända att någon av sönerna, födda 1735-1751, kan vara far till din Wennerholm.
 
/Lennart

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna