ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fernebo Ullared  (läst 598 gånger)

2001-10-13, 19:50
läst 598 gånger

Lotta Ladestam

Söker efter anor till Jonas Erik Karlsson född 1865-03-30 i Fernebo Ullared.

2002-05-30, 18:37
Svar #1

Börje Angelstrand

Jonas är INTE född i Ullared sn i Halland.
Dessutom finns ingen plats med det namnet i Ullared.

2002-05-30, 21:01
Svar #2

Utloggad Sari Wilhelmsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1147
  • Senast inloggad: 2017-03-13, 21:21
    • Visa profil
Hej Lotta!
Jag vet inte om detta hjälper dig men det finns ett Färnebo härad i östra Värmland och ett Väster Färnebo i Uppland. Kan det vara där du ska söka.
Med vänliga hälsningar Sari

2002-05-31, 00:02
Svar #3

Utloggad Mikael Ehrin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 201
  • Senast inloggad: 2021-05-20, 21:09
    • Visa profil
Hej! I Svenska ortnamn finns naturnamn som börjar på Ulverud i Kroppa fs, Filipstads kommun. Gränsar till Färnebo fs (ibl Filipstads landsfs).
Kan vara ett förslag att utgå ifrån.
Mvh
Mikael

2002-05-31, 17:25
Svar #4

Roland Johansson

Jonas Erik Karlsson, f 1865 i Färnebo sn, Värmland, bodde enligt 1890 års folkräkning i Nedre Ullerud sn, Värmland.
(se registerpost)
Någon har väl läst fel på Ullerud och fått det till Ullared.

2002-06-01, 12:12
Svar #5

Lotta Ladestam

Tackar alla. jag är ganska ny på det här med släktforskning, visste inte att det fanns ett Ullered i Värmland. Däremot vet jag att dett finns ett Ullared i Halland så det blev en smmanblandning. Jag har nu börjat spåra mff till Färnebo i Värmland samt mfm i Nordmark. Kommer en liten bit då och då. Det värsta är att man blir mer och mer nyfiken. Släktforska kan man nog göra tills man själv dör utan att vara riktigt färdig. Det kommer tydligen alltid upp något nytt som skall undersökas.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna