ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Edvin Johansson samt Manda (Amanda) Johansson) Ramshall Veinge  (läst 526 gånger)

2000-10-27, 18:37
läst 526 gånger

Ronny Johansson

Jag söker min Farfar Edvin Johansson.F. 1876-04-02
samt Manda (Amanda) Johansson F.1878-10-25. Dessa två ovan ligger begravda i Tjärby (H)Sockenkyrka.  
 
Vad jag vet är att min Farfar flyttade från Värö till Genevad i början på 1900-talet. Han byggde hus samt gifte sej i Genevad. Sedan flyttade han till Veinge (Ramshall) Invid Folkparken. Där byggde han ett nytt hus. Ca. 1924. Han fick efter vad jag trodde tills för ett par dagar sedan 6 st barn: Sune Edvin Göte Hasse Helge samt Helga.
Det lär vara så att han egentligen fick 13 st barn.
 
Efter att ha samtalat med Edvins sons efterevande hustru så påstår hon att det fanns 7 till. En lär ha dött i späd ålder ? De övriga lär ah utvandrat till Amerika.
 
Eftersom jag är relativt ny vad gäller släktforskning så vet jag inte vad jag skall vända mej för att få svar.
 
Är det någon som kan hjälpa mej med de övriga syskonens namn samt Modern Manda Johansson samt var jag kan söka hennes anföräldrar ???
 
 
MVH Ronny

2006-07-03, 12:59
Svar #1

Ronny Johansson

Edvin Alvar Johansson:
Denna efterlysning är numer inaktuell men kan säkert ha intresse för fler sökande av rötter.
 
Denna eterlysning fick ett svar som jag trodde ej var möjligt. Jag har sedan 1963 ca. haft aning om att jag ev. hade en syster Äldre efter min pappa Edvin. Både Pappa och Farfar hade samma förnamn.
 
Vad jag visste om detta med syster Laila var genom ett gammalt brev. 1963 ca. Jag var då 16 år gammal. På grund av att det fortfarande finns levande personer efter detta så väljer jag att inte namnge vissa personer.
 
År 2006 i juni månad så kommer ett samtal till oss efterlevande syskon från vår syster Laila. Hon vill träffa oss.  
 
Hon har även sökt oss via detta Forum Genealogi.se.  
 
Efter tips från andra forskare vad jag kan förstå. Jag hade själv gett upp detta att hitta min Pappa Edvins dotter Laila. Båda mina föräldrar är avlidna.
 
Men min Syster Laila efter Edvin Alvar Johansson gav inte upp. Hon är idag 62 år gammal.
 
Vad som nu blev resultat av detta är att Vi alla syskon har träffats och via foton , brev , etc. klart till 100 % kunnat klargöra att det stämmer till 100 %
 
Så med detta så har en stor hemlighet (På den tiden) nu kommit idagen. För den som nu efter oss söker släkyen så om man finner två st. Laila bland oss syskon så är detta helt OK.
 
Med detta så vill Jag säga Ett stort Tack till detta Forum som blev sista möjligheten för Oss efterlevande till Edvin Alvar Johansson född 1914/10/17 i Daggarp Halland.
 
Tack Genalogi.se !

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna