ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Danielsson Bork, Anders från Ullared  (läst 919 gånger)

2000-04-15, 13:51
läst 919 gånger

Utloggad Mikael Ehrin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 201
  • Senast inloggad: 2021-05-20, 21:09
    • Visa profil
Hej! Har en uppgift om att min ana Anders Danielsson Bork ska vara född 1658 i Västergyllen, Ullared. Död 1741-09-30 i Grythyttan (T). Någon som stött på honom och har uppgifter om syskon, föräldrar, ättlingar?
Mvh
Mikael Ehrin, Sävedalen.

2000-06-29, 19:38
Svar #1

Börje Angelstrand

Här avses säkerligen inte Ullared i Hallands Län.
Jag har alla familjer i alla gårdar fram till mitten av 1800-talet. Gården Västergyllen finns EJ i Ullared. Jag har heller inte träffat på namnet Daniel.

2000-06-30, 00:06
Svar #2

Anna-Lisa Göransson

Mikael Ehrin!
I Anders D. Burks dödbok står det att han vid 8 års ålder, tillsammans med sin moder kom till denna församling från Ullervad i Västergyllen. Jag ta´r detta ur minnet ,så ordföljden är kanske inte den rätta, men du kan ju kolla upp i dödboken själv. Det står mycket fint om honom där. Eftersom han dog i Grythyttan, så var det väl dit han kom, men han var ju också verksam vid Sikfors bruk i Hällefors. Hans födelseår finns alltså inte angivet, utan det är ungefär 1658, om man räknar ut efter dödsdatum. Han mor hette Brita Andersdtr.
Med v. hälsn.
AnnaLisa Göransson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna