ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Malmö Caroli husförhörslängd 1816  (läst 1074 gånger)

2004-09-03, 18:18
läst 1074 gånger

Åsa Ohlsson



 
Har stött på denna förkortning tidigare (SPF), men glömt bort vad den betyder. Hittade samma förfrågan i sökregistret på denna hemsida, där hänvisas till S:t Pauli/Petri, men där finns de inte... jag har som sagt stött på denna förkortning tidigare men då i Jönköping och där har vi ingen församling som kan förkortas på det viset... Vet inte vart familjen tagit vägen pga denna förkortning, kan någon hjälpa mig? Under kommentarer i husförhöret står det Hogström(?), är det någon hänvisning? En annan sak står på annat ställe i samma husförhör, 548 (under kommentar), hittar inte heller var dessa siffror hör hemma....  
Församling: Malmö Caroli, GID 1308.136.81700 samt GID 1308.378.29600
Supertacksam för alla svar, då jag nu åter står helt still (hade precis hittat familjen efter 3 års stopp pga dåligt skriven inflytt av sonen Nils Peter Olsson i jkpg 1845...).

2004-09-03, 18:36
Svar #1

Utloggad Niklas Hertzman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1073
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 10:53
    • Visa profil
    • web.telia.com/~u40107259/
Hej Åsa !
 
Det är säkerligen S:t Petri församling man menar med SPF. Sankt Pauli kan du utesluta eftersom den inte kom till förrän 1884.
 
Enligt de namnregister som man har lagt ut på Malmö stadsarkivs hemsida så finns följande familj:
 
Tuvesson, Ola, skjutsdräng
h. Juliana Malmström
s.Nils Peter
 
på 14:58,191 samt 39:143. Där 14 respektive 39 är volymnummer och de andra är sidnummer i den volymen. Dessa volymer skall täcka åren 1816-1820.
 
Hoppas att du nu hittar familjen igen.
Niklas Hertzman

2004-09-04, 19:09
Svar #2

Åsa Ohlsson

Tusen tack snälla du! Visste inte att det fanns namnregister i Malmö. Jag är fortfarande kvar på tidig amatörmässig nivå så jag har lite kvar att lära... ;-)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna