ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lilla Beddinge C:2 sid 41  (läst 664 gånger)

2011-11-22, 10:45
läst 664 gånger

Utloggad Kjell Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 477
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 18:44
    • Visa profil
Hej,
enligt Äspö A:1, bild 93, föddes Elena Olsdotter den 8/9 1787 i Lilla Beddinge. I Lilla Beddinge C:2 sid 41 finns emellertid två st Elena, Nr 12 och Nr 13, och jag inser inte vem av dessa som är den Elena jag söker. Jag vore därför tacksam om någon kan hjälpa mig att läsa dessa två födelsenoteringar.
 
Mvh
Kjell Johansson

2011-11-22, 15:42
Svar #1

Utloggad Markus Gunshaga

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5046
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 15:53
    • Visa profil
Hej Kjell!
 
Jag håller med om att det ser förvirrande ut; prästen har klämt in att den 26 augusti har föddes K: n: Jeppa Hindrickss:s h: et dödfödt gåsseb:. Denna korta notis har därför nästan flutit ihop med den efterföljande notisen som gäller din Elena Olsdotter, som alltså är dop nr 12:
 
Sept d 9 rusth: Ola Perss. och h: Hanna Hansd: dotter [Elena] som föddes d 8. bars af h: Ingar Matz Nils, rusth: Nils Hansson, dr: Pehr Hansson, rytt: Frisk, h: Elisb: Lars Larss: [och] do: [hustrun] Sissa Nils Anderss:.
 
Mvh, Markus
Med vänlig hälsning
Markus Gunshaga

2011-11-28, 21:11
Svar #2

Utloggad Kjell Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 477
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 18:44
    • Visa profil
Hej Markus,
tack för ett utmärkt svar.
 
Mvh
Kjell Johansson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna