ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Björnunge - oäkta - son till Anders Gustav Leonard Björn - f. 1891-96?  (läst 638 gånger)

2003-11-13, 22:31
läst 638 gånger

Utloggad Ulla Ringborg Iavello

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 147
  • Senast inloggad: 2014-08-28, 02:42
    • Visa profil
Vet med säkerhet att denne pojke fanns till innan min morfar Gustav Björn gifte sig med min mormor troligen 1897 i Väröbacka som det visst hette då. Min mamma berättade att hennes halvbror var ofta i hennes hem som liten men träffade honom aldrig. Morfar var förlovad med modern till denne son. Dom gifte sig aldrig. Mer vet jag inte. Morfar jobbade som reparatör på järnvägslinjen Ängelholm-Varberg så flickan bodde nog på en av platserna längs denna linje som hade en station. Vem kan hjälpa mig?  
 
Vet någon hur jag kan få reda på när Gustav och Amanda gifte sig? Deras äldsta barn föddes i Väröbacka 13 aug. 1901.
 
Tacksam för minsta smula! Ulla

2003-11-14, 06:42
Svar #1

Utloggad Gunvor Jensen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 470
  • Senast inloggad: 2022-02-23, 16:50
    • Visa profil

2003-11-20, 00:57
Svar #2

Utloggad Ulla Ringborg Iavello

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 147
  • Senast inloggad: 2014-08-28, 02:42
    • Visa profil
Hej Gunvor!
 
Du har missförstått.
 
Jag frågade om en oäkta son till Gustav  Björn. Du skrev inte  om någon pojke.  
 
Frågade också om Gustavs och Amandas giftermålsdatum.  
 
???????
 
Ulla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna