ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ilstorp Gid 1274.43.103300  (läst 695 gånger)

2004-05-03, 10:14
läst 695 gånger

Rigmor Andersson

På nända sida finns Ola Nilsson o hans hustru Anna Maria Holmberg men var är dom födda och var kommer dom ifrån och vad står det i marginalen.Tacksam för hjälp.

2004-05-03, 11:25
Svar #1

Utloggad Carin Olofsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5009
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 11:39
    • Visa profil
    • Hembygdshistoria
Hej Rigmor,
 
Det var fel GID, ska tydligen vara 1273.43.103300 istället.
 
Anna-Maria verkar vara född i Getinge, men orten för Ola kan jag inte tyda. Det kan eventuellt vara Röstånga.
Vet inte vad du menar med i marginalen. Är det texten till vänster om titeln på Ola (som verkar vara Mölledrängen)?

2004-05-03, 12:40
Svar #2

Rigmor Andersson

Hej!Carin!
Tack För hjälpen.Kan du tyda var familjen kommer inflyttad ifrån sedan står det död Branstad men när.
Mvh Rigmor

2004-05-03, 14:27
Svar #3

Utloggad Carin Olofsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5009
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 11:39
    • Visa profil
    • Hembygdshistoria
Hej Rigmor,
 
Tyvärr kan jag inte läsa vad det står, men tycker det ser ut som Ågerup, så du kan ju kolla där.
 
När det gäller flytten till Brandstad - för jag förutsätter att död bara gäller personen på just den raden (det står ett oläsligt årtal där också), och att Brandstad gäller resten av familjen, så är det omöjligt att läsa vilket år. Eftersom husförhörslängden gäller för 1833-38 så bör det ju rimligen vara något av dessa år. Kolla utflyttningslängden för de här åren och se om du hittar dem där (eller inflyttningslängden i Brandstad).
 
Hälsningar
Carin

2004-05-14, 16:18
Svar #4

Rigmor Andersson

Hej!
jag undrar var barnen är födda

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna