ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Höör 1795-1894  (läst 648 gånger)

2009-02-05, 11:40
läst 648 gånger

Utloggad Jonas Klinteberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: 2011-03-23, 20:51
    • Visa profil
Hej Jag unradr om någon kan hjälpa mig att tyda texten här? GID 1272.24.27100
 
Längst ner på höger sida hittar man en föddas och jag har kunnat urskilja följande: Den 14 maj föddes cantoren Lars Jacob Klintberg och dess hustru ??jenna Gustava Lindh dottern Maria Elisabeth.
 
Men vad står det sen? Jag kan urskilja en del namn men får inte ihop det hela.
 
Hoppas på hjälp av någon
 
Jonas

2019-05-07, 16:23
Svar #1

Utloggad Berit Engkvist Danell

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2019-05-07, 16:32
    • Visa profil
 
 Hej!
 Klintbergs hustru hette Christiana Gustava Lind.Uppgifterna kommer ur Höörs kyrkobok från hennes vigsel med Lars Jacob 1817. I Maria Elisabeths födelseanteckningar står det " ...hustru Jeanna Gustava Lindhs dotter Maria Elisabeth. Hölls till det heliga dopet den 15:e densamma av Demoiselle Greta Bergelin, härvid såsom faddrar voro närvarande Skomakare Gesellen Alexand: Klintberg, Studerande Anders Hullin och Handelsbokhållaren Weibull från Billinge och v. Krono....Länsmann Nils Friberg samt Demoiselle Sophie Bergelin, Demoiselle Fredrika Friberg och Demoiselle Lo...(ska vara Lovisa)Lindh. Alla från Höörs socken.
Modern verkar ha varit i 6:e månaden vid vigseln.
Jag forskar om bl.a om Lindhfamiljen som jag är släkt med.
Med vänlig hälsning, Berit

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna