ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Albert Lilja, banvakt Frillesås  (läst 334 gånger)

1999-10-03, 00:43
läst 334 gånger

H Lilja

Någon som vet något om Albert Lilja boende i Rågelund, Frillesås? Han arbetade som banvakt.
All information om honom, hans familj, Rågelund är av intresse!

2000-10-15, 19:25
Svar #1

Ronny Johansson

Hej Lilja !
 
Jag var på Landa kyrkogård Halland idag. Där vet jag att det finns en st gravsten som det står följande på Banvakt Albert Liljas Familjegrav.
Det kanske skulle vara ide att söka under Landa
istället för Frillesås. Om detta nu hjälper dej
 
MVh RJ

2000-10-15, 23:07
Svar #2

helena

Hej Ronny!
 
Tack för att du hörde av dig!
Jo, jag har varit på Landa kyrkogård också så jag vet om gravstenen. Vet också att det finns en gatstump i Frillesås som kallas Liljas väg som ligger där den gamla banvaktstugan låg.
 
Vet någon något mer så är jag tacksam!
 
Helena

2000-10-20, 17:11
Svar #3

Ronny.Johansson

Varför får inte jag i en öppen diskussion lämna meddelanden. Ni på RÖTTER måste klargöra vad som gäller ?? Jag vill gärna bli medlem men då måste det framgå ev. Postgironummer etc. redan på hemsidan.
 
MVH Ronny

2000-10-27, 18:02
Svar #4

Ronny Johansson

Hej igen Lilja !
 
Också på Värö (H) kyrkogård finns en gravsten märkt Liljas Familjegrav. Denna släkten Lija är förmodligen stor. Men det är inte lätt att få ut uppgifter ur en Gravsten med allmän märkning familjegrav.
 
MVH Ronny

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna