ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Adalbert Koch/Kosch i Halmstad 1910???  (läst 453 gånger)

2006-06-25, 15:14
läst 453 gånger

Rebecka Askaner

Jag är på jakt efter min mormors morfar, som ingen i min släkt vet vem det är. Både min mormors mormor och min mormors mor var ytterst hemlighetsfulla av sig och det enda jag har att gå på är namnet Adalbert Koch, alternativt Kosch.  
 
Min mormors mor föddes våren 1911, i Halmstad, så denne Adalbert skall ha befunnit sig i Halmstad sommaren 1910.  
 
Till saken hör att han antas vara från Rumänien eller likande, eventuellt judisk, och i Sverige för att arbeta. Vad vi i familjen tror är att han var musiker på en resturang som kan ha hetat Gillet.  
 
Om det är någon som sett eller hört detta namn tidigare, eller vet hur man skulle kunna få tag på namn etc. på personer som vistades tillfälligt i trakten vid den här tiden, så SNÄLLA kontakta mig.  
 
Tack på förhand
/Rebecka Askaner

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna